Betyg (helt åt helvete)

Ibland blir jag bara så less på alla dessa lärare och betyg Jag har haft en massa lärare som har varit helt pedagogiskt missanpassade, otrevliga och bara helt opassande som i rollen som lärare. Och det som jag tycker är MER opassande, är att låta dessa idioter, sätta betyg på eleverna. Och när folk säger att "Jamen, det är ju ledningens fel... inte lärarnas..." Hur fan kan det vara ledningens fel? "Jamen, arbetsplatsen är så dålig och kaffet är dåligt och lokalerna är nerklottrade." Jaha, och vems fel är det då? Det är fortfarande lärarnas. Om alla lärare var duktiga på att lära ut och KUNDE sätta rimliga betyg på sina elever hade det varit mycket bättre. Varför jag skriver det här är för att jag har träffat och haft SÅ många inkompetenta pack (lärare) som inte ens KAN bedömma rättvist. OKEJ, skyll på ledningen, men inte alla på ledningen, skyll på det där mähäet som ANSTÄLLDE den där människan som kanske kan sitt ämmne, MEN kan den människan LÄRA UT sitt ämmne på ett bra sätt? VILL inte folk att barn och ungdomar ska lära sig något? Är det verkligen helt okej att anställa en psykopat och kalla hon eller han för t.ex. naturvetenskapslärare? NEJ, det är fan i mig inte okej. /Renen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0