Människan kan inte mena allvar

För er som inte vet så mycket om mig, (om det är nu några som läser denna blogg förutom de som vi känner, jag tvekar att denna blogg är populär men skit i det)
hursomhelst, så har jag fastnat på en politiker, då är det negativt, denna politiker, han förtjänar inte ens att bli kallad politiker, det här som att kalla någon som våldtar snäll och trevlig.
Hursomhelst, vem är denna "politiker" som jag talar om  Tuve Skånberg. Han är högt uppsatt i KD (kristdemokraterna).
För er som inte vet vem denna man är, jo, jag kan kort säga att hans åsikter är nog ganska så häpnadsväckande.

Här är några av hans åsikter:

Åsikt nummer 1: Abort är ingen mänsklig rättighet (gå in på utuben och sök på Tuve Skånberg Abort är ingen mänsklig rättighet)

Åsikt nummer 2: Han uttalade bl.a. sig såhär om homosexualitet: "Det är tecken på en kultur i nedgång, i dekadens och söndervittring som antikens Rom eller tredje rikets orgier"

Åsikt nummer 3: http://www.newsmill.se/artikel/2009/01/29/politisk-korrekthet-hotar-religionsfriheten
Väldigt konstig artikel, det här stod med, och jag förstår inte varför Tuve Skånberg, som var med och skrev artikeln förvånar sig att detta är oetiskt rätt.

"En nordirländsk parlamentsledamot Iris Robinson blev enligt Belfast Telegraph 2008-12-03 föremål för polisutredning för hatbrott för att hon kallat homosexualitet onormalt samt citerat bibeln."

Jaha, men det var VÄLDIGT KONSTIGT!
Vad tror du egentligen, om jag uttalar mig om att våldtäckt är bra och är för våldtäckt, såklart som fan att jag blir misstänkt. För, om man nu har en väldigt sjuk åsikt, så delar man inte med sig den i parlamentet, intervju, kyrkan, ja, all media överhuvudtaget!
Då får man skylla sig själv att man blir åtalad/anklagad för att t.ex i detta fall hata homosexuella.
Sluta gnäll era fän och börja respektera andra!
Jag menar, Kristdemokraterna är emot abort för att, då har man "dödat" en människa. Plus att KD verkligen ÄLSKAR att använda argumentet "ALLA ÄR LIKA VÄRDA!"
Jaha, MEN VISA DET DÅ FÖR HELVETTE!
VISA ATT NI RESPEKTERAR ALLA OCH SLUTA HOPPA PÅ MÄNNISKOR SOM LIGGER MED VEM DE VILL!
SLUTA KÖRA MED ER DUBBELMORAL!
VARFÖR SITTER NI KVAR I RIKSDAGEN?

/renen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0