mussaltina

GOD JUL OCH GOTTNYTT ÅR

Vad har hänt de senaste veckorna då?

Iförrgår så var jag med mus och saltina

Saltina= Som egentligen heter Elina är en kompis som jag träffade när jag jobbade på kulturskolan i sommras, Elina gillar Asiatiska gossar och asien. När man kommer hem till henne så dränks man i manga böcker. Hon älskar allt och alla och brukar kratta ihop små lövhögar åt de stackars igelkottarna på hösten. Varför jag kallar henne Saltina? Jo, för i sommras när vi jobbade tillsammans så försökte vi bli sponsrade med popcorn från SF. Vi satt i fikarummet och pratade om det:
Hanna: Okej, nu kanske vi får popcorn, vad ska vi ha dem i?
Saltina: Vi måste också ha salt.
Hanna: Salt?
Saltina: Ja.
Hanna: Räcker det inte med att biopopcornen är redan jätte salta?
Saltina: Men kanske vill ha mera salt på?
Hanna: .........(jag ser en saltburk stå på bordet och gömmer den bakom min rygg) Vi måste gömma allt salt från Elina!
Saltina: ????
OCH SEDAN DESS så fick Elina heta SALTINA! 

Mus/Pennknullaren= Som egentligen heter Rasmus är en kompis som jag träffade genom Elina. Elina lurade mig innan jag träffade honom att han var genom ond och brukade ta hennes manga böcker. Men, han var faktiskt inte så ond som jag trodde. Han älskar julkort, kungafamiljen och hårprodukter. OKEJ han kanske inte ÄLSKAR kungafamiljen, det får man iallafall hoppas...
Varför han kallas Pennknullaren av mig? I sommras, (haha allt hände visst i sommras) När vi på kulturskolan hade anordnat en konsert så skulle man skriva sitt namn på plastmuggarna, för att det var typ miljö eller något...
hursomhelst, detta hände:
Pennknullaren: Vart finns det pennor?
Hanna: (Jag minns inte vad jag sa ens)
Pennknullaren: Vart är pennorna
denna fråga upprepas många gånger
Hanna: VILL DU STOPPA PENNOR I STJÄRTEN ELLER?
Pennknullaren: Eh, nej?
Och jag vet att han hatar att jag kallar honom Pennknullaren men det tänker jag nog fortsätta att göra!

Mus+Saltina= KRIG, när någon frågade varför Elina och Rasmus umgicks nu när det bråkar hela tiden då svarade de:
FÖR HAN/HON ÄR SOM KNARK!
hahaaha sött

/renen




Kommentarer
Postat av: Elina

Hahahaha, när jag bodde i Skellefteå så brukade jag koka nudlar eller lägga ut ost, yogurt eller rester från middagen ute på gården till igelkottarna VARJE DAG. haha, det ägde.

Jag började med att säga att han är som knark, hahaha, men jag är väl också som knark dåe :D

2010-02-17 @ 01:12:33
URL: http://chaquette.blogg.se/
Postat av: Renen

:3 vad fint

2010-02-18 @ 08:21:54
Postat av: Mus

Vilken ofördelaktig bild på mig D: Hur som helst så gick det till så att jag, eftersom det stod på en lapp att man skulle skriva sitt namn på muggen, bara påpekade att det inte fanns några pennor att skriva med...

2010-02-19 @ 13:10:22
URL: http://mycamelisnamedmofo.blogg.se/
Postat av: Renen

Jag vet Mus

men jag tycker det är jättekul att kalla dig det

du får ju kalla mig bajsis

så jag tycker att här skipas faktiskt rättvisa :3

2010-02-20 @ 13:10:20
Postat av: Renen

Äter igelkottar nudlar?

De tål iallafall inte mjölk, om jag har hört rätt....

2010-02-21 @ 12:08:09
URL: http://faddjiochdenstavanderenen.blogg.se/
Postat av: Elina

De tål inte mjölk, men mjölkprodukter som yogurt och ost går bra.

Igelkottar äter fan allt, även varandra om det behövs.

2010-02-25 @ 10:13:09
URL: http://chaquette.blogg.se/
Postat av: Renen

Äter de varandra också??? D`:

2010-04-06 @ 12:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0